Kakve hosting kompanije treba izbegavati
Iako je ponuda web hostinga sve veća i veća i pored toga što je i na domaćem tržištu sve više provajdera i kompanija koje nude hosting pakete, nije zanemarljiv ni broj korisnika njihovih usluga koji su imali neprijatna i loša iskustva. Nemojte biti medju njima već dobro promislite.
Lako je naći hosting provajdera i platiti paket, ali u moru informacija, dešava se da se ljudi prevare par puta dok ne shvate značaj dobrog hostinga, pa tek iz na primer trećeg puta uspeju da odaberu pravu stvar, i to nakon opsežnog istraživanja i informisanja. Učite na tudjim greškama i ako planirate kupovinu hosting paketa, krenite u malo lično istraživanje i napravite crnu listu kompanija koje bi trebalo izbegavati.
Osnovno pitanje je kako prepoznati kompaniju koja nudi dobar ili loš web hosting? Dajemo Vam neke smernice i ključne elemente na koje treba obratiti malo veću pažnju. Ako kriterijumi nisu ispunjeni, eto odgovora na pitanje – od koga ne kupovati hosting!
Evo nekoliko važnih smernica na koje treba obratiti pažnju prilikom izbora hosting kompanije.
Tehnička podrška
Pošto problemi tehničke prirode zaista mogu da iskrsnu u bilo koje doba dana ili noći, logično je da će poželjna kompanija biti ona koja će Vam pomoći da probleme rešite u najkraćem mogućem roku i to tako što će biti dostupna 24×7. Kompanija koja nema podršku non-stop, na taj način šalje signal da je u najmanju ruku neozbiljna. Osim obavezne telefonske podrške, birajte hosting kompaniju koja nudi podršku preko emaila, ili putem live chat opcije, što ima svoje prednosti, nema čekanja, i teškoće koje imate možete odmah preneti nadležnom operateru koji će krenuti u rešavanje problema.
Proverite podršku na sledeći način – Pošaljite email tehničkoj podršci, a ako odgovor ne dobijete u nekom razumnom periodu, eto nagoveštaja problema i nekvalitetne podrške. Osim toga, i kvalitet odgovora i brzina reagovanja na vaš problem su bitne stavke. Ako treba čekati čitavu večnost dok problem ne bude otklonjen, eto kompanije za izbegavanje jer je jasno da ne poseduje adekvatan i stručan kadar medju zaposlenima.
Dostupnost sajta
Što manji procenat dostupnosti koji privajder garantuje – više razloga za izbegavanje. Minimum koji treba da vam bude ponudjen je 99% dostupnosti sajta. Ovo je jako važno jer možete izgubiti posetioce ili kupce i zaradu, pa i poziciju na pretraživačima usled nedostupnosti. U ovom slučaju ni najbolja optimizacija sajta neće pomoći da se povratite.
Prostor i protok
Izbegavajte kompanije koje Vam neće omogućiti da besplatno ili uz minimalnu naknadu prenesete svoj paket u neku napredniju varijantu ako postanete s vremenom napredniji korisnik.
Domen uz hosting
Ne mora da znači da je kompanija koja će Vam ponuditi domen uz hosting po definiciji loša. Ali se preporučuje da ovakve kombinacije izbegavate. Najbolje je ipak da domen registrujete kod kompanije koja se bavi registracijom domena i imaćete kontrolu nad sajtom uz kontrol panel. S druge strane, ako želite promenu hostinga, taj posao će lakše teći.
Kontrol panel
Neki domaći hosting provajderi ne nude kontrolni panel, u paketu sa hostingom. Izbegnite ih jer ćete morati da ih za svako podešavanje zovete.
I na kraju, pre nego što zakupite web hosting, morate se dobro informisati, pitajte prijatelje kakva su njihova iskustva, potražite savet od Vašeg web dizajnera, pročitajte koji forum… Vredeće!