Šta treba pitati hosting provajdera pre kupovine hostinga
Pre odluke o tome kakvu ćete podršku obezbediti vašem sajtu, neophodno je da dobro propitate predstavnika hosting kompanije.
Detaljne informacije su od velike važnosti naročito ako je sajt deo velikog poslovnog sistema i kompanije koja sebi ne sme da proušti ni par minuta nedostupnosti sajta, jer se na taj način gube klijenti i zarada. Zato otvorite četvore oči kada birate provajdra hostinga.
Ipak, krajnja odluka i nije baš laka u moru ponuda, gotovo svakodnevne promene cena paketa kao i inovacija, poklona, popusta…
Gde je sedište kompanije? Krenimo od samog provajdera, pitajte gde su im poslovne prostorije jer postoje provajderi koji servere drže u na primer dnevnoj sobi stana, a postoje i oni koji imaju na desetine zaposlenih.
Kolike su cene paketa? Naravno, treba pitati i za cenu, mada ona ne treba da predstavja odlučujući faktor pri izboru jer u hostingu ne mora obavezno da važi pravilo – veća cena – bolji kvalitet. Cene variraju od besplatnih pa preko 1000 din godišnje, i na kraju do nekoliko desetina hiljada za godinu dana.
Kakva je podrška obezbedjena? Ovo pitanje je od velike važnosti jer najgore što može da se desi je da sajt prestane da funkcioniše, da nije dostupan ili da na primer email-ovi ne rade. Kada se dese ovakve situacije od presudnog značajaje je podrška koja će to odmah rešiti. Pronadjite hosting provajdera sa stručnom podrškom koja je dostupna 24 sata dnevno 7 dana u nedelji i koja je obezbedjena na vašem jeziku.
A ostali domeni? Pitajte da li možete lako da prispojite podršci ostale domene vaše kompanije, jer neke agencije kupuju .com, .net, .org domene nekog brenda ili proizvoda pa je važno da se svi ti domeni postave, na isti kontrolni panel, kako se ne bi izgubio ni jednan posetilac.
Ima li rezerve? Važno je da vaš web hosting provajder ima obezbedjen odgovarajući backup jer se može dogoditi da nekom greškom obrišete kompletan sajt. Rezerva omogućava povratak izgubljenog u celosti ili u delovima. U svakom slučaju, bitno je da sajt može biti povraćen u prethodno stanje, kao da se ništa nije ni desilo.
Kakva će biti dostupnost? Naravno da ne želite da vaši posetioci pri pristupu vašem sajtu ugledaju praznu stranicu pa je zato potrebno da zakupite hosting kod provajdera koji ima dobru uptime reputaciju, koji nema česte prekide u radu servera, već onog koji garantuje 99% dostupnosti.
Kako mogu da unosim izmene u paketu? Izbegavajte provajdere kod kojih je komplikovano i teško uneti odredjene promene na nalogu. Hosting provajder mora da omogući kompletan pristup vašem nalogu kako biste mogli da dodajete na primer mejl adrese, da promenite konfiguraciju vašeg okruženja i tako dalje. Najvažnije je da imate nesmetan pristup mailu, što većina provajdera i pruža.
Ima li dodatnih troškova? Obavezno pitajte šta konkretno plaćate i šta obuhvata paket koji ste platili. Provajderi neretko „kupuju“ nove korisnike zavaljujući niskim cenama, a zatim kasnije naplaćuju svaku dodatnu uslugu.
Šta ako želim da promenim provajdera? Čak i ako vam ste potpuno zadovoljni uslugama vašeg novog hosting provajdera, pročitajte u ugovoru o zakupu hostinga sva sitna slova i razumite kakve bi bile vaše obaveze prema provajderu u slučaju raskida ugovora i da li je on uopšte moguć. Uvek imajte na umu mogućnost prelaska kod drugog provajdera, ako postanete nezadovoljni uslugom, a provajderi koji su